ظاهر کانال، پست در استوری و موارد دیگر

متن اصلی اعلامیه به زبان انگلیسی را بخوانید
Channel Appearance, Posts in Stories and More

در به‌روزرسانی کریسمس تلگرام، قابلیت تنظیم پس‌زمینه، اموجی وضعیت و لوگوی پروفایل برای کانال‌ها نیز فعال شده، کاربران می‌توانند پست‌های کانال‌ها را در استوری بازنشر کرده و امکان هدیه دادن همزمان تلگرام پرمیوم به چند نفر فراهم شده است. به علاوه، قرعه‌کشی‌ها می‌توانند شامل هدایای اضافی باشند.

شخصی‌سازی ظاهر کانال

از این پس با بالا رفتن سطح کانال‌ها می‌توان ظاهر آن‌ها را شخصی‌سازی کرد. بالا بردن سطح، به کمک حمایت مشترکین و یا برگزاری قرعه‌کشی امکان‌پذیر است.‌

مدیران کانال هم اکنون می‌توانند علاوه بر تغییر رنگ پیام‌ها، یک ترکیب رنگ و لوگو برای کاور پروفایل انتخاب کرده و همچنین یک اموجی وضعیت و پس‌زمینه برای کانال خود تنظیم کنند.

کانال‌ها می‌توانند اموجی وضعیت را از بین هزاران اموجی ساخته شده توسط هنرمندان تلگرام انتخاب کرده و در کنار نام خود، هر چیزی را از یک آدم برفی متحرک گرفته تا یک هات داگ مرموز قرار دهند.

جهت شخصی‌سازی کانال خود، پروفایل آن را باز کرده و به تنظیمات کانال > ظاهر مراجعه کنید.

با توجه به سطح کانال، می‌توانید تنظیمات ظاهری مختلفی را اعمال کنید. به علاوه، قابلیت پست کردن استوری و اضافه کردن واکنش‌های سفارشی نیز با توجه به سطح کانال شما فعال خواهند شد.

اشتراک گذاری پست در استوری‌ها

از این پس می‌توانید پست‌های کانال‌ها را در استوری بازنشر کنید. بدین صورت، یک کپی از پیام در استوری شما نمایش داده خواهد شد که می‌توانید آن را جابجا کرده و ظاهر و اندازه‌اش را تغییر دهید. کاربران دیگر با ضربه بر روی پیام، به کانال منبع هدایت خواهند شد.

در استوری خود می‌توانید انواع پیام‌های مختلف، مانند عکس، فایل و حتی پیام صوتی را بازنشر کنید. در به‌روزرسانی‌های بعدی، امکانات بیشتری از جمله نظرسنجی‌های تعاملی نیز به بازنشر استوری اضافه خواهند شد.

جهت بازنشر یک پست، بر روی فلش اشتراک گذاری کنار پیام بزنید و و گزینه‌ی «بازنشر در استوری» را انتخاب کنید.

هدایای بزرگ پرمیوم

هم‌اکنون می‌توانید به صورت همزمان اشتراک پرمیوم تلگرام را به چندین نفر هدیه دهید. بدین شکل، دیگر ذهنتان را درگیر کادوهای کریسمس امسال نکرده و با سرعت بیشتری هدیه‌ها را بین دوستان خود تقسیم کنید.

بخش جدیدی به نام «هدیه دادن پرمیوم» به تنظیمات اضافه شده که از این بخش می‌توانید تا ۱۰ کاربر را انتخاب کرده و با یک دکمه به آن‌ها اشتراک تلگرام پرمیوم هدیه بدهید. اگر هر کدام از این افراد، از قبل اشتراک پرمیوم داشته باشد، هدیه‌ی شما برای او ذخیره شده و می‌تواند آن را بعدا فعال کند یا به شخص دیگری انتقال دهد.

همچنین می‌توانید از پروفایل هر کاربر > ⋮ / ⋯ > «هدیه دادن پرمیوم»، نیز به یک شخص خاص اشتراک پرمیوم هدیه بدهید.

هدایای سفارشی و فهرست برندگان در قرعه‌کشی‌ها

از این پس، کانال‌ها می‌توانند مدت زمان قرعه‌کشی خود را طولانی‌تر کرده و هدایای اضافی بیشتری برای آن در نظر بگیرند. بدین ترتیب می‌توانند همه چیز، از پیتزا گرفته تا پژو پارس، را به مخاطبان خود هدیه دهند.

به منظور شفافیت هرچه بیشتر، میزبان قرعه‌کشی می‌تواند با انتخاب گزینه‌ی «نمایش برندگان»، کاربران برنده را در کانال خود اعلام کند. با فعال کردن این گزینه، برندگان خوش شانس این قرعه‌کشی در یک پیام با طراحی کاغذ رنگی نمایش داده خواهند شد.

تلگرام به طور تصادفی برندگان را انتخاب کرده و به طور خودکار کد هدیه‌های تلگرام پرمیوم را بین آن‌ها پخش می‌کند. مسئولیت تحویل سایر جوایز بر عهده‌ی مدیران کانال خواهد بود.

مشاهده‌ی بازنشرها و موارد دیگر

کاربران تا به امروز می‌توانستند ببینند که چه کسانی استوری آن‌ها را مشاهده کرده و چه واکنشی به آن نشان داده‌اند. کانال‌ها نیز آمار دقیقی از نحوه‌ی عملکرد استوری‌هایشان را در اختیار دارند.

در این به‌روزرسانی، مدیران کانال می‌توانند واکنش‌های دریافتی استوری‌ها را نیز مشاهده کنند. همچنین قابلیت مشاهده‌ی افرادی که استوری را بازنشر کرده‌اند، هم برای کانال‌ها و هم برای کاربران اضافه شده است.

برش عکس در استوری

از این پس می‌توانید عکس‌های گالری خود را بر روی استوری‌ها قرار دهید. همچنین می‌توانید پس‌زمینه‌ی تصاویر پت‌ها، دوستان و مناظر خود را حذف کرده و استوری‌های خلاقانه بسازید.

برای افزودن عکس به استوری، پنل استیکر در استوری‌ها را باز کرده و آیکون عکس را انتخاب کنید. پس از اضافه کردن عکس، روی آن بزنید، گزینه‌ی > و سپس «برش» را از منو انتخاب نمایید تا پس‌زمینه‌ی عکس پاک شود. این قابلیت، نیازمند فعال بودن «سرویس‌های گوگل پلی» در اندروید، یا iOS 17 به بالا دارد.

این بود به‌روزرسانی امروز – سعی می‌کنیم تا قبل از پایان سال، قابلیت‌های بیشتری در سورتمه‌ی تلگرام جا بدیم.

کریسمس مبارک، زمستان خوبی داشته باشید.


۲۳ دسامبر ۲۰۲۳،
تیم تلگرام