400 Juta Pengguna, 20,000 Stiker, Kuiz 2.0 dan €400K untuk Pencipta Kuiz Pembelajaran

Baca pengumuman rasmi dalam Bahasa Inggeris
400 Juta Pengguna, 20,000 stiker, Kuiz 2.0 dan €400K untuk Pencipta Kuiz

Telegram telah mencapai 400,000,000 pengguna bulanan, berbanding dengan 300 juta pada tahun yang lalu.

Setiap hari sekurang-kurangnya 1.5 juta pengguna baru berdaftar dengan Telegram. Ciri-ciri seperti folder, storan awan dan sokongan desktop menjadikan Telegram sesuai untuk kerja secara jauh dan belajar ketika perintah had pergerakan dan perintah berkurung di seluruh dunia sekarang ini. Tidak hairanlah mengapa Telegram adalah sebuah aplikasi media sosial nombor #1 yang dimuat turun di lebih dari 20 negara - orang ramai dari seluruh dunia kini bertukar ke Telegram dengan kadar yang sangat memberangsangkan.

Peningkatan Telegram dalam tempoh 7 tahun yang lalu.

Ketika kami menciptakan Telegram 7 tahun dahulu, kami berandaian bahawa pengguna akan sentiasa memilih kebebasan dan kualiti berbanding dengan penyekatan dan sesuatu yang hanya menjadi kebiasaan sahaja. Oleh kerana jurang perbezaan di antara Telegram dan pesaing tradisinya semakin rapat, kami merasakan andaian asal kami telah menjadi kenyataan. Terima kasih di atas kebijaksanaan dan semangat kebebasan kental anda.

Anda mungkin bertanya, apakah langkah kami seterusnya? Penyekatan global kini jelas menunjukkan keperluan untuk alat komunikasi video yang boleh dipercayai. Panggilan video tahun 2020 adalah umpama pengiriman mesej pada tahun 2013. Terdapat aplikasi yang samaada selamat atau boleh diguna, tetapi bukan kedua-duanya sekali. Kami ingin memperbaiki keadaan ini, dan kami akan terus fokus untuk membawa kepada anda panggilan video yang berkualiti dan bersekuriti tinggi dalam tahun 2020.

Bilakah ianya boleh digunakan? Anda merupakan orang pertama yang mengetahui apabila ianya siap. Oleh itu, jangan sangsi dan nantilah dengan penuh kesabaran. 😈

Kuiz Yang Lebih Baik

Kami telah menambah Mod Kuiz kepada Undian Telegram pada bulan Januari, membolehkan pengguna melentur otot trivia mereka. Dalam beberapa minggu yang lalu, kami melihat penaikan secara mendadak dalam ujian dan kuiz pembelajaran yang dicipta menggunakan @QuizBot. Naik taraf kali ini melibatkan kuiz beserta dengan ciri-ciri pembelajaran.

Anda kini boleh menambahkan keterangan yang muncul apabila pengguna menjawab soalan kuiz, membantu mereka belajar dari kesilapan mereka, atau memberi mereka konteks dengan yang lebih. Keterangan menjadikan kuiz Telegram sesuai bukan sahaja untuk menguji pengetahuan — tetapi juga untuk sebarkannya.

Sebagai contoh, cubalah ujian ringkas ini melalui Sejarah Telegram dan Ciri-cirinya.

Apabila anda mencipta kuiz melalui @QuizBot, anda boleh menetapkan pemasa untuk soalan. Pemasa akan menambah elemen yang kompetitif untuk kuiz Telegram, yang selalu diguna untuk penyediaan peperiksaan dalam kumpulan chat di kalangan pelajar. Dengan animasi berdetik yang baru, semua orang dapat melihat berapa banyak masa lagi yang tinggal.

€400,000 Untuk Pencipta Kuiz

Dengan 2 bilion pelajar yang belum dapat ke sekolah untuk belajar, dunia sangat memerlukan alat pembelajaran dalam talian. Kami ingin menyumbang untuk menyelesaikan masalah ini dengan membuat pangkalan data ujian pembelajaran untuk semua mata pelajaran dan peringkat. Untuk melakukannya, hari ini kami mengumumkan inisiatif sumber orang ramai di mana kami akan mengagihkan EUR 400,000 di kalangan pencipta ujian pembelajaran.

Untuk mengambil bahagian, sila guna @QuizBot untuk mencipta dan menerbit ujian pembelajaran yang asli dalam sebarang subjek di setiap paras kesulitan, dalam sebarang bahasa. Anda berhak untuk memilih dalam mana-mana aspek dari paras asas Sejarah Kesultanan Melaka dalam bahasa Inggeris hingga ke Mikrobiologi dalam bahasa Melayu - dan menambah media yang anda perlukan untuk soalan anda, tetapi pastikan hak cipta dipatuhi.

Kami akan menerbitkan kuiz yang anda hantar di direktori yang boleh dicari. Berdasarkan atas kualiti dan populariti kuiz tersebut kami akan umumkan pemenang dalam beberapa peringkat. Penghantaran untuk peringkat pertama akan berakhir pada 15 Mei.

Sila langgan channel @contest untuk menerima berita terkini mengenai pertandingan ini dan yang lain-lain. Pada tahun lepas sahaja, kami telah menghadiahkan sebanyak 2 Juta Euro dikalangan pemenang pertandingan yang kami adakan. 💰

20,000 Stiker

Sementara Telegram adalah tempat bagi pengguna untuk mendapatkan stiker semenjak ianya mula diperkenalkan, sehingga ke hari ini memang tiada cara mudah untuk melihat semua stiker yang canggih dalam masa yang sama. Kini kami memperkenalkan direktori stiker, dimana anda boleh melihat dan mencari lebih daripada 20,000 stiker Telegram bekualiti tinggi yang dicipta semenjak 5 tahun yang lalu.

Jika anda memerlukan set stiker yang tertentu, anda boleh mencari melalui carian, atau jika anda lebih suka melihat Muzium Sejarah Stiker, anda boleh skrol melalui senarai ataupun melihat dari tren hari ini ke Stiker Sapien yang pertama kali diciptakan di bumi ini.

Lampiran Baru di Android

Untuk Android, semua seksyen di menu lampiran kini boleh mengakses sebagai lapisan berkembang, menjadikan menu kelihatan canggih, cantik, dan mudah diguna. Juga, jangan lupa untuk mencuba ikon animasi yang amat comel.

Penambahbaikan MacOS

Pengguna Telegram untuk macOS kini boleh mengakses Media Dikongsi terus dari muka surat profil yang direka semula. Bagi mereka yang mempunyai banyak Folder akan meminati folder bar tepi baru dengan ikon yang bercorak sama dengan Telegram Desktop.

Untuk pengetahuan anda, gambar skrin ini dicipta dengan mengguna editor foto dalam aplikasi yang kini membolehkan anda untuk melukis atas gambar apabila mengirim atau menyunting:

Ciri terbaru macOS.

Sasaran Tepat

Untuk menemani 🎲 emoji beranimasi dari naik taraf terakhir, anda kini boleh cuba melontar dart beranimasi 🎯 dalam sebarang chat untuk melihat siapa yang dapat mengenai sasaran tengah.

Kami berharap anda gemar dengan penaikan taraf kali ini, hanya untuk anda, 400 juta pengguna setia Telegram.


Berita Lain

استوری‌های گروه و ۸ قابلیت دیگر

تلگرام، با ۹ قابلیت جدید، مکالمات درون گروه‌ها را وارد مرحله جدیدی می‌کند و معنای ارتباط چند به چند را تغییر می‌دهد. از این پس، گروه‌ها می‌توانند استوری منتشر کنند و آن‌ها را به عنوان…
29 Feb 2024

پیام‌های ذخیره شده 2.0، پیام‌های صوتی یک بار پخش‌شونده و ۸ قابلیت دیگر

۱۰ قابلیت جدید به تلگرام اضافه کردیم که شامل پیام‌های ذخیره شده‌ی ارتقا یافته، پیام‌های صوتی و ویدیویی یک بار مصرف که پس از پخش حذف می‌شوند،…
31 Jan 2024

تماس‌های ارتقا یافته، جلوه‌ی تانوس و ربات‌های بهتر

در دهمین به‌روزرسانی سال ۲۰۲۳، تماس‌ها با افزایش عملکرد و کاهش میزان مصرف باتری بهبود یافته، جلوه‌ی جدیدی برای حذف پیام‌ها و چندین مورد…
31 Dis 2023

ظاهر کانال، پست در استوری و موارد دیگر

در به‌روزرسانی کریسمس تلگرام، قابلیت تنظیم پس‌زمینه، اموجی وضعیت و لوگوی پروفایل برای کانال‌ها نیز فعال شده، کاربران می‌توانند پست‌های کانال‌ها را در استوری بازنشر کرده و امکان هدیه…
23 Dis 2023