استوری‌های کانال، رسانه‌های یکبار مشاهده‌ای و موارد بیشتر

متن اصلی اعلامیه به زبان انگلیسی را بخوانید
Introducing Stories for Channels, Your Music in Stories and More

در به‌روزرسانی آخر، تولد ۱۰ سالگی تلگرام را با انتشار قابلیت گذاشتن استوری جشن گرفتیم. در این به‌روزرسانی، کانال‌ها می‌توانند از طریق یک سیستم حمایتی جدید، قابلیت گذاشتن استوری را فعال کنند. همچنین استوری‌ها با امکان گذاشتن استیکرهای واکنش و موزیک ارتقاء پیدا کرده‌اند. ما همچنین تنظیمات «یک بار مشاهده» را به رسانه‌های نابود شونده، هشدارهای ورود بهتر و موارد بیشتر اضافه کرده‌ایم.

استوری‌های کانال

کاربران تلگرام از این پس می‌توانند قابلیت گذاشتن استوری را برای کانال‌های مورد علاقه‌شان فعال کنند. کاربران پرمیوم به همراه اشتراکشان، ۴ حمایت دریافت می‌کنند که می‌توانند آن را به هر کانالی که می‌خواهند، انتقال دهند.

هنگامی که کانال به اندازه کافی حمایت دریافت کند، سطح کانال بالاتر می‌رود. در هر سطح، کانال می‌تواند ۱ استوری بیشتر در روز پست کند.

کاربران می‌توانند هر ۲۴ ساعت حمایت خود را به کانال دیگری انتقال دهند.

کانال‌ها می‌توانند با استفاده از یک لینک خاص (مانند t.me/durov?boost)، از مشترکین خود درخواست حمایت‌ها کنند. برای این که لینک حمایت برای کانال خود دریافت کنید و ببینید به چند حمایت برای رفتن به سطح بعدی نیاز دارید، به قسمت اطلاعات کانال > بیشتر > آمار > حمایت‌ها مراجعه کنید.

Channel admins can post stories

هنگامی که کانالی به قابلیت گذاشتن استوری دسترسی پیدا کند، مدیرانی که دارای حساب تلگرام پرمیوم هستند و اختیارات مربوطه را دارند، می‌توانند در صفحه اطلاعات کانال، بر روی آیکون Post Story Icon (پست استوری) بزنند.

مدیران همچنین در هنگام پست کردن استوری‌ها از فهرست گفتگوهایشان، گزینه «پست استوری به عنوان» را مشاهده خواهند کرد.

استیکرهای واکنش در استوری‌ها

کاربران و کانال‌ها می‌توانند به استوری‌های خود استیکرهای واکنش اضافه کنند و به مشاهده کنندگان امکان پاسخ با اموجی‌های بیشتر فقط با یک ضربه را بدهند. استوری‌هایی که توسط کانال‌ها پست می‌شوند، یک شمارش‌گر واکنش دارند که تعداد ضربه‌ها را برای هر واکنش نشان می‌دهد.

برای افزودن استیکر واکنش، در قسمت استیکرها بر روی آیکون 💭 بزنید، سپس از میان چندین گزینه در صفحه، یک اموجی را انتخاب کنید. مشترکین پرمیوم می‌توانند از هر یک از اموجی‌های سفارشی خود نیز استفاده کنند.

تمامی کاربران می‌توانند ۱ استیکر واکنش و کاربران پرمیوم می‌توانند تا ۵ استیکر واکنش به هر استوری اضافه کنند.

موزیک‌های شما در استوری

فایل‌های صوتی موجود در دستگاه شما می‌توانند در استوری‌ها استفاده شوند و به شما این امکان را می‌‌دهند تا محتواهایی با آهنگ‌ها و روایت دلخواه خود را ایجاد کنید.

از قسمت استیکرها، بر روی «صدا» بزنید و فایلی را انتخاب کنید، سپس فایل صدا را تنظیم کرده و هر قسمتی که می‌خواهید را انتخاب کنید. در استوری‌های ویدیویی می‌توانید صدای اصلی را نگه داشته و فایل صدای اضافه شده خود را به هر قسمتی که می‌خواهید، انتقال دهید. مثلاً می‌توانید جلوه صدای کوتاهی در وسط ویدیو قرار دهید یا آهنگ کوتاهی در انتهای ویدیو بگذارید.

رسانه‌های یکبار مشاهده‌ای

تلگرام قابلیت رسانه‌های نابود شونده را در سال ۲۰۱۳ اضافه کرد که از این پس دارای ظاهر و نامی جدید هستند و استفاده از آن‌ها حتی راحت‌تر شده است.

در هر گفتگوی ۱ به ۱، بر روی آیکون View Once Icon در ویرایشگر رسانه بزنید تا انتخاب کنید عکس یا ویدیوی شما تا چه مدت پس از باز شدن (**حداکثر ۳۰ ثانیه**) قابل مشاهده باشد. هنگامی که زمان‌سنج به پایان برسد، رسانه به صورت دائمی از گفتگو حذف خواهد شد.

همانند تمامی رسانه‌های نابود شونده، ذخیره کردن و گرفتن اسکرین‌شات از رسانه‌های یک بار مشاهده‌ای امکان‌پذیر نیست.

هشدارهای ورود جدید به حساب کاربری

هرگاه کسی وارد حساب کاربری شما شود، تلگرام به تمامی دستگاه‌های شما اعلانی ارسال می‌کند. برای اینکه اعلان‌ها بیشتر قابل توجه باشند، از این پس هشدار ورود جدید به حساب کاربری، در بالای لیست گفتگوهای شما نمایش داده خواهد شد.

اگر از دستگاه جدیدی وارد حساب کاربری خود نشده‌اید، بر روی «خیر، من نبودم!» بزنید تا فوراً حساب خود را ایمن‌سازی کنید. می‌توانید تمامی دستگاه‌هایی که به پیام‌های شما دسترسی دارند را از قسمت تنظیمات > دستگاه‌ها مشاهده کنید.

برای محافظت بیشتر از حساب کاربری خود، می‌توانید یک گذرواژه تأیید دو مرحله‌ای از قسمت تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت > تأیید دو مرحله‌ای اضافه کنید.

هرگز کدهای ورود به حساب کاربری یا گذرواژه خود را بجز هنگامی که وارد حساب کاربری تلگرام خود می‌شوید، در جایی وارد نکنید!

و موارد بیشتر

توسعه‌دهندگان همچنین چندین رفع اشکال و بهینه‌سازی به برنامه اضافه کرده‌اند. ارسال ویدیو برای کاربران iOS بهبود یافته و سریع‌تر شده است. علاوه بر این، نوار پیشرفت اکنون دقیق‌تر و درست‌تر است. کاربران اندروید در هنگام مشاهده انیمیشن‌های اسپویلر، متوجه عملکرد بالاتری خواهند شد که شامل رسانه‌های یک بار مشاهده‌ای و رسانه‌های پنهان است.


برای امروز کافیه. در حالی که شما سرگرم مشاهده‌ی استوری‌های کانال‌ها هستید، ما روی به‌روزرسانی بعدی کار خواهیم کرد.


۲۲ سپتامبر، ۲۰۲۳
تیم تلگرام