گفتگوهای صوتی در بهترین حالت

متن اصلی اعلامیه به زبان انگلیسی را بخوانید
Voice Chats Done Right

از سال ۲۰۱۳، ما مفهوم گفتگوهای گروهی را با افزودن قابلیت‌هایی مانند پاسخ‌ها، اشاره‌ها با اعلان‌های هوشمند، نظرسنجی‌های پیشرفته، ابزارهای مدیریتی و آمار گروه گسترش داده‌ایم، و امکان افزودن صدها هزار عضو به هر گروه را فراهم کرده‌ایم. بسیاری از این قابلیت‌ها بعدها توسط برنامه‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفت و به تغییر مفهوم ارتباط بین افراد کمک کرد.

امروز، با معرفی گفتگوهای صوتی، گروه‌های تلگرام وجهه کاملاً جدیدی می‌گیرند. گفتگوهای صوتی، تماس‌های کنفرانسی مداومی هستند که اعضا می‌توانند هر زمان که بخواهند به آن وارد شده و از آن خارج شوند. به‌روزرسانی دوازدهم ما در سال ۲۰۲ این قابلیت را دقیقاً به موقع برای سرودهای کریسمس از راه دور برای شما آورده است.

گفتگوهای صوتی

گروه تلگرامی اکنون می‌تواند به یک گفتگوی صوتی همیشه فعال تبدیل شود.گفتگوهای صوتی به صورت موازی، در کنار پیام‌های متنی و رسانه‌های فعلی گروه کار می‌کنند و لایه زنده‌ای از صحبت‌های موقت را به گروه اضافه می‌کنند. گفتگوهای صوتی می‌توانند به عنوان محیط‌های اداری مجازی برای تیم‌ها یا سالن‌های غیررسمی برای هر اجتماعی استفاده شوند.

با اینکه گفتگوهای صوتی با تماس‌های صوتی فرق دارند، می‌توانند به اهداف مشابهی دست یابند؛ برای مثال، در عین حال قابلیت انعطاف را به جای برنامه‌ریزی به روش‌های قدیمی ارائه می‌دهند. در گروه‌های بزرگ‌تر، گفتگوهای صوتی همچنین فرصت‌های غیرمترقبه‌ای را برای صحبت با افراد فراهم می‌کنند.

در بالای گروه‌های دارای گفتگوی صوتی فعال، نوار خاصی قرار دارد که نشان می‌دهد چه کسانی در حال حاضر در حال صحبت هستند (و حتی صدایشان چقدر بلند است). این قابلیت به شما کمک می‌کند تا بهترین زمان برای پیوستن به گفتگوی صوتی را انتخاب کنید، برای مثال هنگامی که متوجه شدید دوستان صمیمی‌تان وارد گفتگو شده‌اند.

پس از پیوستن به یک گفتگوی صوتی، شما می‌توانید آزادانه در برنامه بگردید، گفتگوهای دیگر را بررسی کنید و پیام ارسال کنید. شما همچنان به تماس متصل خواهید بود و کنترل‌های میکروفن بر روی صفحه شما نمایش داده خواهند شد تا بتوانید در هر زمان که می‌خواهید به سرعت خودتان را بی‌صدا یا صدادار کنید.

برنامه اندروید نیز از یک ویجت سیستمی شناور پشتیبانی می‌کند که کنترل‌های میکروفن شما و کسانی که در حال صحبتند را حتی هنگامی که تلگرام در پس‌زمینه باشد، نمایش می‌دهد.

شما می‌توانید با هر کسی که آنلاین است صحبت کنید یا افراد بیشتری را از طریق فهرست دم دستی دعوت کنید. گفتگوهای صوتی می‌توانند تا چند هزار شرکت کننده داشته باشند، که یعنی می‌توانند برای هر چیزی، از مشورت با اعضای خانواده در هنگام خرید گرفته تا رویداد‌های زنده بزرگ استفاده شوند.

در آخر، گفتگوهای صوتی انیمیشن‌های خارق‌العاده‌ای را نمایش می‌دهند. برای اینکه این انیمیشن‌ها به نحو احسنت طراحی‌ شوند، طراح ما مجبور شد روحش را به شیطان بفروشد، که به نظر ما کاملاً ارزشش را داشت.

برای اینکه یک گفتگوی صوتی ایجاد کنید و روش خاص خودتان را برای استفاده از آن‌ها پیدا کنید، پروفایل هر گروهی که در آن مدیر هستید را باز کنید، بر روی (⋯) یا (⋮) بزنید و گزینه شروع گفتگوی صوتی را انتخاب کنید.

امیدواریم که گفتگوهای صوتی، مانند گروه‌های قبلی تلگرام، نحوه همکاری و ارتباط بین افراد را تغییر دهند. در هفته‌های آینده، ما گفتگوهای صوتی را بهبود می‌دهیم، به بازخوردهای شما گوش می‌کنیم، نویزها را کاهش می‌دهیم، و قابلیت‌های بیشتری مانند به اشتراک گذاری ویدیو و صفحه گفتگو را اضافه می‌کنیم.

میان‌برهای صفحه‌کلید

شما می‌توانید بر روی تلگرام دسکتاپ و برنامه macOS اصلی تلگرام، کلیدی را تنظیم کنید که میکروفن شما را در گفتگوی صوتی فعال کند، صرف نظر از این که چه برنامه‌‌ای باز است.

سایه‌های استیکر

استیکرهای متحرک تلگرام برای بهترین کارایی بهینه‌سازی شده‌اند و برای یک انیمیشن روان ۱۸۰ فریمی با رزولوشن بی‌نهایت، به کمتر از ۵۰ کیلوبایت احتیاج دارند.

با به‌روزرسانی امروز، استیکرها حتی سریع‌تر از قبل دانلود می‌شوند، و در این فاصله یک سایه درخشان از چیزی که قرار است ببینید نشان می‌دهند.

حافظه کارت SD در اندروید

کاربران دستگاه‌های اندروید اکنون می‌توانند داده‌های برنامه تلگرام خود را از حافظه داخلی به کارت SD خود انتقال دهند، که به کاربرانی که حافظه کمی دارند این امکان را می‌دهد که رسانه‌ها و فایل‌های بیشتری را ذخیره کنند و تجربه تلگرامی خود را به حداکثر برسانند.

Storage Usage settings

به خاطر داشته باشید که همیشه می‌توانید حافظه مورد استفاده توسط تلگرام را در دستگاه خود بسیار کم کنید. برای اطلاعات بیشتر به قسمت تنظیمات > داده‌ها و ذخیره‌سازی > میزان استفاده از حافظه مراجعه کنید.

انیمیشن‌های جدید در اندروید‌

ما انیمیشن‌های روان جدیدی را در سرتاسر برنامه اندروید اضافه کرده‌ایم: در هنگام زدن بر روی دکمه پیام جدید، باز کردن پروفایل‌ها، مدیریت پوشه‌های گفتگو و هر جایی که شمارنده‌های پیام دیده می‌شوند.

بهبودهای ویرایش

از این پس، کاربران اندروید می‌توانند عکسی که‌ قبلاً ارسال کرده‌اند را به سرعت ویرایش کرده و از طریق ویرایش‌گر رسانه قدرتمند ما، جلوه‌ها، نقاشی‌ها یا استیکرهایی را به آن اضافه کنند. کاربران iOS می‌توانند با زدن بر روی دکمه خودکار، عکسی که قبلاً دریافت کرده‌اند را به سرعت ویرایش و دوباره ارسال کنند.

هر کدام از این قابلیت‌ها قبلاً فقط در یکی از پلتفرم‌ها در دسترس بود، ولی اکنون، هم iOS و هم اندروید، فرصت یکسانی برای نقاشی سبیل‌ روی سلفی‌ها ارائه می‌دهند.

Editing Improvements on iOS and Android

در هنگام ویرایش یک پیام یا عنوان، وقتی به محدودیت حداکثر طول پیام نزدیک می‌شوید، یک شمارنده نمایش داده می‌شود که نشان می‌دهد چند کاراکتر تا رسیدن به محدودیت باقی مانده است.

اموجی‌های متحرک بیشتر

هیچ به‌روزرسانی بدون اموجی‌های متحرک بیشتر، کامل نیست. طبق معمول، کافیست یک اموجی تکی را ارسال کنید تا یکی از این‌ها 👇 را در گفتگو داشته باشید.

پلتفرم پیشنهاد قابلیت

بسیاری از قابلیت‌های تلگرام از پیشنهادهای کاربران شروع شدند. برای کمک به شناسایی قابلیت‌های احتمالی جدید و پیدا کردن اشکالات درون برنامه، ما یک پلتفرم اشکال و پیشنهاد عمومی راه‌اندازی کرده‌ایم.

لطفا توجه داشته باشید که این پلتفرم در حال حاضر فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند. این نکته مهم است - به این دلیل که کاربرانمان در سراسر جهان ده‌ها درخواست به زبان‌های مختلف برای قابلیت‌های مشابه ایجاد نکنند.

ما امکان پیشنهاد قابلیت‌های جدید و گزارش اشکال را به تدریج ارائه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که هر درخواست توجهاتی که شایسته آن است را دریافت کند. تمامی کاربران تلگرام می‌توانند درخواست‌های ثبت شده کنونی را مشاهده کنند و به آن‌ها رأی دهند.

و برای امروز همین بود. در سال ۲۰۲۱ هم دیگر را ببینیم یا روزی که بروزرسانی عمده بعدی آماده شود.


دسامبر ۲۳، ۲۰۲۰
تیم تلگرام

پ. ن. پایان هر سال معمولاً زمان نگاه کردن به ۱۲ ماه گذشته است. اما در عوض، مؤسس شرکت ما پاول دوروف استراتژی خود برای پایدار کردن تلگرام را اعلام کرده است، تا به ارائه قابلیت‌های فوق‌العاده برای شما در دهه‌های آینده ادامه دهیم.

سایر خبرها

Історії для груп і ще 8 нововведень

Telegram виводить спілкування в групах на новий рівень завдяки 9 можливостям, які вдосконалюють досвід комунікації. Тепер групи мають змогу публікувати історії та зберігати їх як публікації…
29 فوریه، 2024

Збережене 2.0, одноразові голосові повідомлення та ще 8 можливостей

Протягом січня Telegram отримав 10 нових можливостей, зокрема оновлений чат «Збережене», одноразові голосові та відеоповідомлення, які…
31 ژانویه ، 2024

Вдосконалені дзвінки, ефект «Клацу Таноса» та епічне оновлення ботів

У 10-му оновленні 2023 року Telegram додає вдосконалені дзвінки в новому кольоровому дизайні, що використовує менше заряду акумулятора…
31 دسامبر، 2023

Зовнішній вигляд каналу, дописи в історіях та інші вдосконалення

У різдвяному оновленні канали можуть встановлювати шпалери, емоджі-статуси та фонові іконки профілю, користувачі можуть поширювати повідомлення…
23 دسامبر، 2023