مدیریت دانلود، منوی پیوست جدید، پخش زنده با دیگر نرم‌افزارها و موارد بیشتر

متن اصلی اعلامیه به زبان انگلیسی را بخوانید
Download Manager, New Attachment Menu, Live Streaming With Other Apps and More

در این به‌روزرسانی، ابزارهایی جهت کنترل دانلودها، ارسال فایل تنها با یک دکمه، تغییر ترتیب آلبوم‌های رسانه قبل از ارسال، تبدیل کانال به شبکه‌ی تلویزیونی و… به تلگرام اضافه شده‌اند.

مدیریت دانلود

کاربران تلگرام می‌توانند هر فایلی (تا سقف 2 گیگابایت حجم) را ارسال کرده و با فضای ابری نامحدود از هر دستگاهی به آن‌ها دسترسی داشته باشند. هنگامی که فایل‌ها در حال دانلود باشند، یک آیکون جدید به نوار جستجو اضافه خواهد شد.

جهت مشاهده و یا مدیریت دانلودها، روی این آیکون زده و یا به زبانه‌ی «دانلودها» در بخش جستجو بروید. در این بخش می‌توانید به صورت تکی و یا همزمان دانلودها را متوقف کرده و ادامه دهید، اولویتشان را تغییر داده و یا آن‌ها را در گفتگو مشاهده کنید.

منوی پیوست جدید

هنگام ارسال چند عکس یا ویدیو، گزینه‌ی «انتخاب شده» در بالای پنل را بزنید تا بتوانید پیش‌نمایشی از رسانه‌های انتخاب شده را مشاهده کرده، ترتیب آن‌ها را تغییر داده و یا موارد مورد نظر خود را از حالت انتخاب خارج کنید.

ظاهر منوی پیوست در iOS به طور کامل تغییر کرده تا با اپلیکیشن اندروید هماهنگ شود . گزینه‌ی دوربین به زیبایی با گالری یکپارچه شده و همچنین نوار مسیریابی جدیدی جهت دسترسی راحت به عکس‌ها، فایل‌ها، اشتراک موقعیت مکانی و… اضافه شده است.

در زبانه‌ی فایل‌ها می‌توانید فایل‌های اخیرا ارسال شده را مشاهده کرده و بر اساس نامشان بین آن‌ها جستجو کنید.

رابط کاربری نیمه شفاف در اندروید

در حالت شب، شفافیت بسیار ملایمی روی پنل‌ها و سربرگ‌ها اعمال شده که هنگام اسکرول کردن، جلوه‌ی زیبایی به پس‌زمینه، استیکرها و رسانه‌های درون گفتگو، می‌بخشد.

چنین جلوه‌ای در اپلیکیشن‌های اندروید نایاب است. علاوه بر این، در این به‌روزرسانی چند مورد دیگر از بهترین تکنولوژی‌های ظاهری دنیا را از سایر پلتفرم‌ها به اپلیکیشن اندروید اضافه کرده‌ایم.

جلوه‌ی نیمه شفاف، از ژوئن 2021 به تلگرام iOS اضافه شده بود.

طراحی جدید روند ورود به حساب

در اندروید و MacOS، روند ورود به حساب کاربری بهبود یافته و انیمیشن‌های روان جدیدی به آن اضافه شده‌اند. در اندروید، رقم‌های کد ورودتان، به زیبایی در جای مخصوص خود قرار خواهند گرفت.

در تلگرام MacOS، کدهای ماتریکس در صفحه‌ی ورود با کد QR نمایش داده خواهند شد. اردک سفید رو دنبال کن نئو.

اپلیکیشن‌های تلگرام به کاربران اجازه می‌دهند تا همزمان از چند حساب کاربری (با شماره تلفن‌های مختلف) استفاده کنند.

لینک‌های شماره تلفن

می‌توانید از تنظیمات تلگرام، یک @نام‌کاربری برای خود انتخاب کرده و بدون به اشتراک گذاشتن شماره تلفن، به دیگران اجازه دهید تا به راحتی از طریق جستجو و یا لینک t.me/username، با شما ارتباط برقرار کنند.

در این به‌روزرسانی می‌توانید یک لینک مستقیم t.me با شماره تلفن خود ایجاد کنید.

Phone Number Links

فرمت این لینک‌ها به صورت t.me/+123456789 بوده و باید شماره تلفن خود را همراه با پیش‌شماره‌ی بین‌المللی در آن بنویسید.

طبیعتا، فقط در صورتی که تنظیمات حریم خصوصی شما به سایر کاربران امکان پیدا کردن حسابتان از طریق شماره تلفن را بدهند، لینک فعال خواهد بود.

پخش زنده با استفاده از نرم‌افزارهای دیگر

گروه‌ها و کانال‌ها قابلیت ایجاد پخش زنده‌ی ویدیو با تعداد نامحدودی بیننده را دارند. تعداد بلاگرهای حرفه‌ای و خبرنگارانی که از قابلیت پخش زنده‌ی تلگرام جهت افزایش دنبال کنندگان خود استفاده می‌کنند روز به روز در حال افزایش است.

در این به‌روزرسانی، می‌توانید از ابزارهای استریم مانند OBS Studio یا XSplit Broadcaster استفاده کرده و به راحتی لایه‌گذاری و پیکربندی‌های چند صفحه‌ای انجام داده تا بتوانید هر کانال تلگرامی را به یک شبکه‌ی تلویزیونی حرفه‌ای تبدیل کنید.

جهت استریم کردن با این ابزارها، یک گفتگوی ویدیویی در گروه و یا پخش زنده در کانال شروع کرده، دکمه‌ی «شروع با» را انتخاب و اطلاعاتی که در ابزار استریم نوشته شده را وارد کنید.

جهت مشاهده استریم شما، بینندگان باید تلگرام را به آخرین نسخه به‌روز رسانی کنند.

برای کیفیت بهتر، استفاده از کدبندی نرم افزار (x264 در OBS) را توصیه می‌کنیم.

صفحات جدید t.me

با لینک‌های t.me (مانند t.me/durov) همه می‌تواند پیش‌نمایش پروفایل‌ها یا تمامی محتوای کانال‌های عمومی را در مرورگر خود ببیند - حتی اگر قبلا در تلگرام ثبت نام نکرده باشد.

با اضافه شدن پس‌زمینه‌ها و دیگر عناصر طراحی از تلگرام وب پیشرفته، این پیش‌نمایش‌ها ظاهر جدیدی پیدا کرده‌اند.


بسیاری از اعضای تیم چند ملیتی تلگرام، اهل کشور اوکراین هستند. ما خواستار پایان فوری این درگیری هستیم. در این زمان‌های بحرانی، این واقعیت موجب دلگرمی ماست که تلاش‌های ما در تلگرام باعث دسترسی مردم به اطلاعات مهم می‌شود. اطلاعاتی از جمله بیانیه‌های رسمی تایید شده، هشدارهای حمله‌ی هوایی جهت حفظ امنیت شهروندان و رسانه‌ها و فیلم‌هایی از اوکراین که باعث می‌شود خبرگزاری‌ها در سراسر جهان پوشش خبری دقیقی ارائه دهند. قلب ما پیش همه‌ی کسانی است که تحت تاثیر این جنگ قرار گرفته‌اند.

ما همچنان تلاش می‌کنیم تا با بهبود دسترسی به تلگرام در مناطق محدود و برطرف کردن اختلال‌ها در سرویس‌دهی، سهم خود را ادا کنیم.


۱۱ مارس، ۲۰۲۲،
تیم تلگرام