Pembuat Foto Profil, Terjemah Keseluruhan Bual, Kategori Emoji dan Lagi

Baca pengumuman rasmi dalam Bahasa Inggeris
Pembuat Foto Profil, Kategori Emoji, Terjemah Keseluruhan Bual, dan Lagi

Kemaskini Telegram pertama untuk tahun 2023 menambah 10 ciri perkasa sebagai permulaan pemanasan badan.

Pembuat Gambar Profil

Anda boleh dengan pantas menukar mana-mana stiker atau emoji beranimasi kepada gambar profil untuk akaun, grup atau saluran. Semua boleh mengguna emoji beranimasi dan emoji tersuai untuk gambar tersebut, walaupun jika mereka tidak mempunyai Telegram Premium.

Anda boleh set atau saran foto profil untuk kenalan anda – cuba sunting info kenalan di Telegram.

Premium Menterjemah Keseluruhan Bual

Pengguna Premium kini boleh terjemah keseluruhan bual, grup dan saluran secara langsung dengan menekan bar Terjemah di bahagian atas. Menu opsyen membolehkan anda menyembunyi bar dan mengawal bahasa apa yang hendak diterjemahkan.

Semua pengguna boleh terjemah mesej dengan memilih dan menekan 'Terjemah Mesej.

Kategori Emoji

Stiker dan emoji kini tersusun mengikut kategori seperti 👍 ❤️ atau 💤 di panel bila memilih reaksi atau status. Tekan lama pada mana-mana emoji untuk zum ke dalam dan dapatkan paparan yang lebih menarik sebelum mengirim.

Pengguna Telegram boleh kirim lebih dari satu juta stiker dan emoji berlainan, namun memilih yang mana satu bukanlah bererti suatu pekerjaan sepenuh masa.

Kegunaan Rangkaian

Anda boleh lihat berapa banyak data yang telah diguna oleh Telegram dengan carta pai terperinci untuk Wifi dan data mudah alih – dan tukar aturan muat turun auto anda untuk menyesuaikan pelan data anda.

Kegunaan Storan menerima kemaskini yang sama pada bulan lepas. Dengan prestasi sebegini, kami lambat laung akan ketandusan apa yang boleh dipaparkan sekemas carta pai dan kami sebenarnya belum sampai ke tahap itu lagi.

Simpan Auto Media Masuk

Anda boleh kawal bila media disimpan secara automatik ke galeri anda berdasarkan saiz, jenis dan bual mana ianya diterima dari. Menu ini kini menyokong pengecualian, agar anda boleh simpan tepat pada keinginan anda.

Dengan Telegram, anda tidak perlu simpan kesemuanya di peranti anda. Media dan dokumen boleh dikeluarkan dari storan fon anda dan dimuat turun dari awan Telegram pada bila-bila masa.

Permisi Media Terperinci

Pentadbir boleh memilih samada ahli grup dibenarkan mengirim 9 jenis media berlainan – seperti foto, mesej suara atau mesej video. Mereka juga boleh nyahdaya mesej teks untuk jadikan grup hanya mengandungi media.

Akhirnya, berkomunikasi hanya dengan GIF atau hanya kuiz tercapai tanpa campur tangan kerap oleh pentadbir.

Langganan Tahunan Premium

Anda boleh jimat hingga 40% untuk langganan Premium Telegram Premium anda dengan pra bayaran untuk satu tahun ciri eksklusif.

Langganan Tahunan Premium

Memandangkan kini anda mempunyai langganan satu tahun ke depan, kenapa tidak hadiahkan beberapa bulan langganan untuk sahabat handai juga?

Pilihan Bual untuk Bot

Juruprogram bot boleh tambah butang khas yang akan membantu pengguna memilih grup, saluran atau pengguna yang memenuhi kriteria tertentu.

Sebagai contoh, ini boleh digunakan dengan pantas untuk menambah bot ke grup di mana pengguna adalah pentadbir dan tajuk didayakan.

Juruprogram bot boleh mendapat maklumat lebih lanjut di manual dan di @BotNews.

Log Masuk Semula dengan ID Apple dan Google

Pengguna yang telah log keluar boleh dengan pantas log masuk kembali dengan menggunakan ID Apple atau Google mereka tanpa memasuki kod SMS ID. Jika anda telah set kata laluan Verifikasi 2 Langkah, anda masih perlu memasuki kod SMS.

Emoji Tersuai Baru

Tiada kemaskini yang lengkap tanpa 10 pek baru emoji tersuai dari artis Telegram. Kali ini kami memasukkan beberapa ratus ikon direka khas untuk grup dan gambar profil.

Anda boleh melayari dan tambah mana-mana pek ini terus dari seksyen bertren di bahagian atas panel emoji anda.

Emoji Interaktif Baru

Juruanimasi kami menambah versi interaktif baru 🦄 🙊 💊 😘 💘 🙉. Kirim mana-mana mereka dalam bual 1-dengan-1, kemudian tekan untuk mengeluarkan kesan skrin penuh untuk anda dan rakan bual anda. Semua pengguna juga boleh mengguna emoji ini sebagai reaksi.


Benarkah kami mendengar 'dapatkan rehat yang mencukupi'? Sudah terlambat, kami telah pun memulakan kerja kami untuk menyediakan kemaskini seterusnya.


4 Februari 2023
Pasukan Telegram

Berita Lain

그룹을 위한 스토리와 8가지 추가 기능

텔레그램은 9가지 새로운 기능으로 그룹 내 대화를 전혀 다른 수준으로 끌어올려 다대다 커뮤니케이션을 재정의합니다. 이제 그룹은 스토리를 게시하고 그들의 프로필 페이지에 게시물로 저장할 수 있습니다. 그룹은 독특한 배경화면과 상태를 설정할 수 있으며, 그룹의 프로필 커버의 색상과 로고 또는 링크 스타일에 이르기까지 가장 세부적인…
29 Feb 2024

저장한 메시지 2.0, 일회용 음성 메시지 및 8가지 추가 기능

1월 동안, 저희는 텔레그램에 10가지 새로운 기능을 추가했습니다 – 업그레이드된 저장한 메시지, 재생 후 삭제되는 일회용 음성 및 영상 메시지, 언제 당신의 메시지가 읽혔는지를 보여주는 상세한 읽음 확인 등 포함하여 더 많은 기능들이 있습니다.
31 Jan 2024

다채로운 전화, 타노스 스냅 효과 및 대규모 봇 업데이트

텔레그램의 2023년 10번째 업데이트는 향상된 전화 기능을 추가하여 성능을 개선하고 배터리 소모를 적게시키는 다채로운 색상의 새로운 디자인 적용, 메시지 삭제시 적용되는 새로운 증발 효과, 그리고 텔레그램 역사상 가장 큰 봇 업데이트 등을 포함하고 있습니다.
31 Dis 2023

채널 외관, 스토리 게시 등

이번 텔레그램 크리스마스 업데이트에서 채널은 배경화면, 이모지 상태 및 프로필 로고를 설정할 수 있고, 사용자는 채널 메시지를 스토리에 재게시할 수 있으며, 텔레그램 프리미엄을 한 번에 여러 사람에게 제공할 수 있으며, 경품 행사에 추가 상품을 포함할 수 있습니다.
23 Dis 2023